SolideBriQ

Wij zijn SolidBriQ: een financier van verhuurd vastgoed voor professionele beleggers. Ons product is uniek in hypothekenland door zijn hoge flexibiliteit, lage aflossingsdruk en mooie loyaliteitskorting. We bewegen met je mee, komen onze afspraken na en geven je alle ruimte om te groeien. Iets waar je als belegger tot nu toe alleen maar van kon dromen. SolidBriQ is in 2020 opgericht door 4 ervaren ondernemers, met ieder hun eigen specialisatie. Samen kennen we alle kanten van de markt als geen ander en daardoor zijn onze processen goed gestroomlijnd en sluit onze dienstverlening en hypotheek beter aan bij jouw wensen. Om je zo efficiënt en effectief mogelijk van dienst te zijn, werken we samen met een aantal partners die hun strepen op kredietacceptatie, lening-administratie en beheer ruimschoots verdiend hebben. Ze zijn uit hetzelfde hout gesneden als wijzelf: voorspelbaar en snel, met aandacht voor de specifieke situatie. Als echte ondernemers denken we in oplossingen en omdat we een klein team zijn, kunnen we snel schakelen. Bij ons geen bureaucratie of lange beslistrajecten, maar snel duidelijkheid en antwoord op je vragen. Dus ben je professioneel vastgoedbelegger en ben je op zoek naar een verhuurhypotheek die met je mee beweegt?  Dan ben je bij ons aan het juiste adres.
Het Product
Heb jij woningen die verhuurd zijn of verhuurd gaan worden? Of ben je van plan deze te gaan aankopen? Dan is SolidBriQ jouw partner voor de financiering. Of het nou om een standaard woning gaat of juist een onderpand waar je met wat creativiteit naar moet kijken, wij zien graag de mogelijkheden. Of dit nu voor het verhuren op de lange of op korte termijn is, voor een student of expat. Wij zijn benieuwd naar jouw plan!
  • Combinatiepanden
  • Transformatie
  • Nieuwbouw
  • Renovatie of verbouwing
  • Kamerverhuur en studenten
  • Short- en long-stay
  • Arbeidsmigranten en expats

Aanvraagproces

Je kunt jouw aanvraag indienen via ons aanvraagportaal. Maak eenvoudig jouw account aan. Na ontvangst van jouw aanvraag zullen we deze beoordelen. Past de aanvraag bij een van de aanbieders dan ontvang je van ons een digitale stukkenlijst. Deze kan in een beveiligde omgeving worden ingevuld.

Na ontvangst van het complete dossier beoordelen we jouw aanvraag opnieuw. Daar waar nodig zullen we aanvullende stukken opvragen. Bij akkoord van jouw dossier wordt deze – voor het verkrijgen van een conditionele offerte – doorgezet naar de aanbieder. De definitieve beoordeling en acceptatie verzorgt de aanbieder/geldverstrekker.

Wat kost een aanvraag bij IBD Nederland?

De kosten van een aanvraag via IBD Nederland beginnen bij EUR 895, – (vrij van btw) per kadastrale inschrijving. Dit bedrag kan tot 14 dagen na ontvangst van de bindende offerte betaald worden. Ons volledige kostenoverzicht vind je terug in onze aanvraagportaal bij ‘documenten’.

Niet doorgaan of vervallen van het renteaanbod

Wordt er, om welke reden dan ook, geen gebruik gemaakt van de bindende offerte of komt deze te vervallen, dan worden de aanvraagkosten niet gecrediteerd.

Aanvraag past niet bij het product van de aanbieder

Niet alle aanvragen passen binnen het acceptatiekader van iedere aanbieder. Gelukkig geeft een samenwerking met IBD Nederland je meer opties. Wij informeren je vooraf over de best passende keuze.